מספר רישיון ההיתר מהמשרד לאיכות הסביבה 821

הדברת טרמיטים

טרמיטים הינם חרקים קטנים וחברתיים, בעלי צבע חיוור, החיים בקינים ומועילים בדרך כלל לאדם באמצעות מחזור העץ של צמחים מתים, קיימים אלפי מינים של טרמיטים בעולם ( בישראל יש מעט שנמצאים בעיקר במישור החוף ובדרום ) מיעוטם פוגעים במבנים וחפצים.

הטרמיטים ניזונים מעץ ומוצריו, הטרמיטים יכולים לפגוע גם בכבלי חשמל וטלפון אשר מונחים בקרקע או בקירות. העוסקים בהדברת טרמיטים מחלקים את כלל הטרמיטים לשתי קבוצות: אלו המקננים בקרקע ואלו המקננים בעץ.

הנזק שטרמיטים גורמים לבית

במידה וחדרו אליכם הביתה טרמיטים, דעו שהם יכולים להתגורר גם מתחת לריצוף שלכם, עמוק ביסודות הבית שעין ממוצעת לא תצליח לזהות. הטרמיטים יוצרים חללים ומחילות שעלולים לגרום נזק משמעותי בחלונות, דלתות, במשקופים, בשלל ריהוט העץ ועוד. הם יוצרים חללים גדולים בפריט העץ בו נמצאים שניתן לזהות בשלוש דרכים בלבד: כשהרהיט מתפרק….כשרואים תלוליות חול קטנות ליד רהיטים או כששומעים רעשי כרסום מוזרים מרהיטים או משקופים בבית.

טיפול בטרמיטים

ראשית, וחשוב לציין, אין שום יכולת או אמצעי לאזרח הממוצע לטפל בבעיית הטרמיטים בכוחות עצמו. יתרה מזו, לא כל המדבירים יודעים ויכולים לטפל במזיקים הללו ויש צורך במדביר מוסמך בעל רישיון של המשרד להגנת הסביבה.

דרכי טיפול בטרמיטים:

  1. יש מדינות בהן בעיית הטרמיטים רחבה ונפוצה מאוד (בתים מעץ) ולכן פיתחו בהן מוצרים שונים שמטרתם למנוע גישה של הטרמיטים לבתים.
  2. הדברה ביולוגית- שיטה זו זכתה לפחות הצלחה בנוגע לטרמיטים בהשוואה לחרקים אחרים כמו נמלים.
  3. בשנים האחרונות יש שימוש בנמטודות (תולעים זעירות המהוות טפילים לטרמיט) ובפטריות הגורמות לטרמיט מחלה.
  4. הדברה כימית- השיטה הפחות רצויה.
  5. פיתיונות ג'ל- מצליח לנטרל את המלכה ולמנוע ריבוי של המושבה.
  6. ריסוס חומר מיוחד דרך הקירות והמשקופים.

הדברת טרמיטים 

במידה ואתם שומעים רעשים הבוקעים מתוך הרהיטים או הקירות, או שמע נתקלתם בתלוליות חול דק בקרבת הרהיטים אנו ממליצים לכם לזמן מדביר מוסמך לבצע אבחון וטיפול לבעיית טרמיטים אצלכם בבית.                                                                                                

גדעון שומר הדברה ירוקה הינו מדביר בכיר ומוסמך, בעל היתר של המשרד לאיכות הסביבה, ובעל ניסיון של 30 שנות עבודה, כולל בתחום של הדברת טרמיטים בירושלים. אתם מוזמנים להתקשר אלינו לשיחת ייעוץ ואנו נשמח לסייע לך בהתמודדות עם הנגעים והמזיקים שבשטח מחייתכם. התקשרו אלינו בטלפון 050-5242352

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן